Ponad 93% franczyzy w sieci Sfinksa na koniec I kwartału 2025

Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska wzrósł na koniec I kwartału 2025 r. do 93,3% wobec 80% rok wcześniej. Lokale zarządzane przez gastronomiczną spółkę, m.in. SPHINX Restauracje, The Burgers by SPHINX czy Chłopskie Jadło, wypracowały 50,31 mln zł przychodów gastronomicznych w I kwartale 2025 r, co oznacza wzrost o 6% r/r. Przychody skonsolidowane od stycznia do marca br. wyniosły zaś 12,78 mln zł wobec 21,05 przed rokiem i ich poziom był efektem dalszych przekształceń restauracji własnych na franczyzowe. W rezultacie zaprzestano bowiem konsolidacji przychodów i kosztów tych restauracji w ramach grupy. Jednocześnie przy niższych przychodach skonsolidowanych grupa Sfinks zanotowała zbliżony poziom zysku brutto na sprzedaży, tj. 6 mln zł na koniec I kwartału 2025 wobec 6,1 mln zł na koniec I kwartału 2024 r.
Wybory 2025: na Podkarpaciu Nawrocki wygra zdecydowanie, w kraju o włos

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że w wyborach 1 czerwca w województwie podkarpackim Karol Nawrocki pokona Rafała Trzaskowskiego. Zdaniem polskiego bukmachera na kandydata popieranego przez PiS zagłosuje 71% mieszkańców województwa, a na kandydata KO 29%. W samym Rzeszowie różnica na korzyść Nawrockiego będzie dużo mniejsza. Zdaniem analityków BETFAN suma głosów z całej Polski da kandydatowi prawicy minimalną przewagę, ale wystarczającą, by wygrać prezydencki wyścig. Bukmacher prognozuje, że wynik Karola Nawrockiego wyniesie 50,5% wobec 49,5% dla Rafała Trzaskowskiego.
Marcin Animucki kandydatem klubów Ekstraklasy i 1. Ligi na wiceprezesa PZPN

Prezes Ekstraklasy SA, Marcin Animucki, decyzją klubów dwóch najwyższych klas rozgrywkowych, został jednogłośnie wybrany na oficjalnego kandydata na stanowisko wiceprezesa Polskiego Związku Piłki Nożnej ds. piłkarstwa profesjonalnego. Finalne zatwierdzenie nastąpi podczas Walnego Zgromadzenia PZPN zaplanowanego na 30 czerwca 2025.
Sfinks: wstępne wyniki jednostkowe za I kw. 2025

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami SPHINX, The Burgers by SPHINX czy Piwiarnia, odnotowała wzrost sprzedaż gastronomicznej realizowanej przez restauracje wszystkich swoich marek, w wyłączeniem sieci Piwiarnia, o 6% r/r., tj. do 50,3 mln zł w I kwartale 2025 r. Jednocześnie, w związku dokonanymi przekształceniami restauracji własnych na franczyzowe, w wynikach jednostkowych spółka ujawniła zmniejszenie przychodów ze sprzedaży do 12,8 mln zł w pierwszym kwartale br. wobec 20,9 mln zł rok wcześniej. Zysk ze sprzedaży został utrzymany na tym samym poziomie 0,5 mln zł, zaś zysk z działalności operacyjnej osiągnął wartość 0,1 mln zł po trzech miesiącach br. wobec 3,4 mln zł na koniec I kw. 2024 r. Po I kw. 2025 r. spółka odnotowała stratę netto na poziomie jednostkowym w kwocie -2 mln zł wobec 0,2 mln zł zysku netto przed rokiem.
Wybory 2025: Nawrocki wejdzie do II tury, ale nie pokona Trzaskowskiego

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że w I turze wyborów prezydenckich Rafał Trzaskowski zbierze 35% głosów, na Karola Nawrockiego zagłosuje 30% wyborców, a na Sławomira Mentzena 16%. Zdaniem polskiego bukmachera żaden inny kandydat 18 maja nie przekroczy progu 10%. Analitycy BETFAN prognozują, że w II turze kandydat KO potwierdzi swoją pozycję faworyta, pokonując kandydata wspieranego przez PiS. Zanim to nastąpi, wyborcy zobaczą ich w debacie w TVP, którą mogą urozmaicić przyniesione przez kandydatów przedmioty – zdaniem BETFAN największe szanse na pojawienie się w studio mają książka Tadeusza Batyra oraz tęczowa flaga.
Sfinks w 2024 r. zwiększył udział franczyzy i rentowność sprzedaży

Przychody gastronomiczne restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, w tym największej sieci SPHINX, w 2024 r. wyniosły w 206,8 mln zł, czyli były wyższe o 8,8% niż rok wcześniej. Jednocześnie, w minionym roku grupa zanotowała przychody skonsolidowane w wysokości 75,57 mln zł wobec 100,09 mln zł w 2023 r. Ta zmiana wynikała z przekształceń restauracji własnych na franczyzowe, w efekcie których na koniec 2024 r. już 90,4% lokali w grupie Sfinks działa w modelu franczyzy, podczas gdy na koniec 2023 r. było to 77,6%. Wrosły przy tym wpływy grupy z opłat od franczyzobiorców, umów marketingowych i pozostałych: z 23,8 mln zł w 2023 r. do 29,55 mln zł w 2024 r. W ubiegłym roku grupa uruchomiła dziewięć nowych restauracji, pracowała nad rozwojem nowych konceptów gastronomicznych, programami sprzedażowymi oraz zawarła umowę zagranicznej masterfranczyzy na Egipt i Arabię Saudyjską.
Kompap planuje wypłacić dywidendę w wysokości 1,2 zł

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, w 2024 r. wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 108,05 mln zł. Grupa zanotowała przy tym 11,83 mln zł zysku EBITDA oraz 2,36 mln zł zysku netto. W związku z solidną sytuacją finansową Kompap planuje kolejną z rzędu i rekordową dywidendę w wysokości 1,20 zł za akcję.
Sfinks: wzrost obrotów restauracji o 6 proc. r/r

Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w I kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 50,32 mln zł wobec 47,48 mln zł w I kwartale 2024 r., co oznacza wzrost o 6% r/r. Obroty te zostały wypracowane przez 76 restauracji własnych i franczyzowych zarządzanych przez Sfinksa, z wyłączeniem nieobjętej raportowaniem sieci Piwiarnia.
Sfinks podał wstępne wyniki jednostkowe za 2024 rok

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami SPHINX, The Burgers czy Piwiarnia, według wstępnych danych jednostkowych, w 2024 roku wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 74,3 mln zł, zysk brutto na sprzedaży o wartości 24,8 mln zł oraz zysk z działalności operacyjnej w kwocie 6,2 mln zł. Jednocześnie spółka zanotowała wynik netto o wartości -5,7 mln zł.
Marcin Animucki na trzecią kadencję w European Leagues

Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA, został po raz trzeci z rzędu wybrany do władz European Leagues. W międzynarodowej organizacji, która zrzesza europejskie ligi piłkarskie, do 2029 roku będzie pełnił rolę członka zarządu. Po raz pierwszy Marcin Animucki został powołany na to stanowisko w 2018 roku.
Nocturne Kolorem Roku Tikkurila 2025

WARSZAWA, 14 stycznia 2025 – PPG przedstawiła kolekcję Color Now 2025 i Nocturne jako Kolor Roku Tikkurila 2025. Ten głęboki ciemnoniebieski odcień tworzy wnętrza emanujące spokojem, które pomagają odnaleźć wewnętrzną harmonię.
Sieć restauracji Sfinksa z 207 mln zł przychodów w 2024 r.

Restauracje należące do sieci Sfinks Polska wypracowały w 2024 r. 206,83 mln zł ze sprzedaży, tj. o 8,8% więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku rosły także obroty lokali sieci porównywalnej (L4L) – do 192,12 mln zł na koniec grudnia 2024 r., co oznacza wzrost o 8% r/r. Wzrostowy trend obrotów sieć zanotowała również w samym IV kwartale minionego roku.