Pierś z kurczaka owinięta bekonem podawana z zielonym groszkiem, burger z angusa oraz stek ze szparagami i sosem holenderskim to tylko niektóre dania z nowej wkładki do menu wprowadzonej w sieci restauracji Sphinx. Wiosenno-letnie propozycje „Nowości z grillowym zacięciem” zawierają łącznie siedem potraw. Nowa wkładka obowiązuje w restauracjach Sphinx w całej Polsce od 15 maja do 29 czerwca.

Sphinx, jedna z najpopularniejszych sieci restauracji w Polsce, wprowadza nowe menu lunchowe. Składa się ono z sześciu zestawów w atrakcyjnych cenach podzielonych na trzy grupy: „Na mniejszy apetyt”, „Klasyczne” i „Premium”.  Każdy zestaw zawiera zupę i danie główne. Dodatkowo do lunchu z grupy „Premium” serwowany jest wyśmienity deser z kawą lub herbatą. Klienci mogą skorzystać z oferty lunchowej we wszystkich lokalach Sphinx w Polsce od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00-14.30 z wyłączeniem dni świątecznych.

W restauracjach Sphinx, sieci zarządzanej przez Sfinks Polska, dostępne jest najnowsze lifestylowe Menu Sphinx w zmienionym, większym formacie. Na okładce gości Charles Daigneault, który zdobył popularność dzięki programowi MasterChef. Ten mieszkający w Polsce Kanadyjczyk w wywiadzie opowiada o swoim życiu oraz o doświadczeniach i planach związanych z gotowaniem. W nowym Menu Sphinx nie brakuje również porad kulinarnych, inspirujących przepisów i aktualności z sieci restauracji.

Chłopskie Jadło, sieć restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, wprowadza sezonową ofertę pod hasłem „Wiosenne nowości”. W specjalnej wkładce do menu pojawiły się cztery dania: „Sałatka pod gruszą”, „Stek z urugwajskiego hereforda”, „Krem brokułowy” oraz „Kurczę z kieszonką”. Wiosenne propozycje kulinarne są dostępne we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło do 14 maja.

Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, wprowadzi w tym roku do menu sześć ofert sezonowych pod hasłem „Odkrywaj nasze nowości!”. Co półtora miesiąca będą pojawiać się w lokalach w całej Polsce wkładki z nowymi potrawami. W ramach pierwszej propozycji „Nowości i lekkie pyszności” oferowanych jest pięć dań, w tym szaszłyki, grillowany kurczak, stek, zupa krem i bukiet sałat.  Wiosenna wkładka jest dostępna w restauracjach Sphinx od 20 marca do 14 maja.

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – w 2013 r. zwiększyła skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 176,65 mln zł z 171,12 mln zł w 2012 r. Jednocześnie grupa poprawiła w ubiegłym roku skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej o 7,2 mln zł, a skonsolidowany wynik netto o 9,44 mln zł. Oznacza to, że Sfinks w 2013 r. osiągnął skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej w wysokości 3,55 mln zł wobec straty -3,66 mln zł rok wcześniej, zaś skonsolidowana strata netto wyniosła w minionym roku zaledwie -0,55 mln zł wobec -9,99 mln zł w roku 2012. W czwartym kwartale 2013 r. Sfinks odnotował skonsolidowany zysk netto 0,92 mln zł wobec straty -0,87 mln zł rok wcześniej. Spółka zapowiada dalszy rozwój – na inwestycje w rozbudowę sieci restauracji zamierza przeznaczyć w 2014 roku około 12,7 mln zł.

W tym roku restauracjom w Polsce przybędzie więcej klientów niż fast foodom - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Sfinks Polska. Co czwarta (25%) osoba korzystająca z usług gastronomicznych zamierza w 2014 r. jadać w restauracjach częściej niż do tej pory. W fast foodach chce jadać częściej tylko co jedenasty badany (9%), a 15% chce w nich bywać rzadziej. Co istotne, badanie zrealizowane na zlecenie właściciela sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK pokazuje, że w największym stopniu swoje przyzwyczajenia gastronomiczne mają zamiar zmienić klienci pomiędzy 20 a 24 rokiem życia. Aż cztery osoby na dziesięć (41%) z tej grupy planują w 2014 r. częściej jadać w restauracjach i aż 46% deklaruje, że w tym roku będzie rzadziej niż do tej pory odwiedzać fast foody.

Sieć restauracji Sphinx - należąca do Sfinks Polska - nawiązała współpracę z Monolith Films, dystrybutorem filmowym wprowadzającym 21 lutego na ekrany polskich kin film „Pompeje”, opowiadający o mieście pogrzebanym przez wybuch Wezuwiusza. W ramach współpracy marka Sphinx otrzymała tytuł Patrona promocji i obecna będzie w spotach telewizyjnych reklamujących film. Jednocześnie goście sieci restauracji są zachęcani do wybrania się do kin na „Pompeje”. Sphinx przygotował 200 podwójnych wejściówek, które za pomocą konkursu na swoim profilu na Facebooku rozda fanom z całej Polski.