Ekstraklasa logo

Ekstraklasa S.A. rusza ze swoim największym projektem technologicznym - własną platformą OTT (ang. Over The Top). Wobec zyskujących na popularności serwisów umożliwiających oglądanie seriali, filmów i programów telewizyjnych online, w piłce nożnej to innowacja, a platforma Ekstraklasy jest jednym z pierwszych projektów tego typu. Nowy serwis streamingowy i aplikacja Ekstraklasa.TV ma być źródłem przychodów dla ligi na lata, sposobem dotarcia do kibiców na całym świecie i narzędziem budowania marki.

Ekstraklasa logo

Mężczyźni w wieku 18-29 lat, interesujący się piłką nożną i FIFA to najczęściej, jak wynika z badań Kantar Polska, uczestnicy Ekstraklasa Games, pierwszych rozgrywek największego w historii turnieju FIFA w Polsce. Do udziału w premierowej edycji wydarzenia dokonano rekordowej liczby zgłoszeń – ponad 17 tysięcy. Już teraz kolejnym projektem esportowym Ekstraklasy zainteresowanych jest 91% graczy.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa S.A. nawiązała współpracę z youtube’owym kanałem „Foot Truck” należącym do grupy Abstra. W rezultacie będą na nim pojawiać się filmy przybliżające kibicom kulisy rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy. „Foot Truck” jest jednym z najszybciej rozwijających się piłkarskich kanałów YouTube w Polsce. Jego twórcami są Łukasz Wiśniowski i Jakub Polkowski, od lat związani z dziennikarstwem sportowym.

Ekstraklasa logo

Stihl, światowy producent zmechanizowanego sprzętu do pracy w parku, lesie i ogrodzie, został oficjalnym partnerem PKO Bank Polski Ekstraklasy. W ramach współpracy z ligową spółką, Stihl będzie promowany w trakcie rozgrywek i wprowadzi do sprzedaży serię oficjalnych produktów Ekstraklasy. 

Ekstraklasa

PKO Bank Polski Ekstraklasa zaprezentowała nową oprawę graficzną meczów. Od najbliższego sezonu zaczynającego się w piątek 19 lipca, przed każdym ligowym spotkaniem kibice będą mogli obejrzeć całkowicie zmienioną czołówkę telewizyjną. Nową oprawę zyskały też wszystkie grafiki meczowe. Wprowadzana wizualizacja graficzna PKO Bank Polski Ekstraklasy powstała we współpracy z agencją kreatywną DixonBaxi z Londynu, która tworzyła kreacje dla tak znanych marek jak Premier League, Eredivisie, FOX Sports czy elektryczna wersja Formuły 1 - Formuła E.

Ekstraklasa

Jagiellonia Białystok to najlepiej współpracujący z mediami klub – taką ocenę wystawili dziennikarze w ramach III edycji konkursu Ekstra Sezon 2018/2019, który organizuje Ekstraklasa S.A. Zwycięzcę doceniono za dostępność dla mediów, udogodnienia w dni meczowe, a także poza nimi, organizację pracy i otwartość. Do Białegostoku trafił tym samym tytuł Ekstra Medialny Klub i fundusz 8 tys. zł z ligowej spółki. Na drugim miejscu pod względem współpracy z dziennikarzami uplasowała się Wisła Kraków, a trzecia lokata przypadła Cracovii. W konkursie Ekstra Sezon kluby nagradzano też w kategoriach Ekstra Frekwencja, Ekstra Zaangażowanie oraz Ekstra Kreacja, w których zwyciężyły kolejno Legia Warszawa, Jagiellonia Białystok i Wisła Kraków. Do tego ostatniego klubu trafiła też Ekstra Nagroda Specjalna przyznana zarówno klubowi, jak i jego kibicom - za wyjątkową postawę i solidarność z krakowską Wisłą w obliczu kryzysu.

Ekstraklasa

Ekstraklasa sfinalizowała negocjacje w najważniejszych obszarach praw mediowych na sezony 2019/20 oraz 2020/21. Ligowa spółka sprzedała prawa do pokazywania skrótów meczów w telewizji w Polsce, prawa do transmisji meczów na wybranych rynkach międzynarodowych oraz prawa bukmacherskie. W wyniku strategicznej decyzji Ekstraklasa będzie rozwijać własne media, w ramach których od najbliższego sezonu będzie pokazywać skróty meczowe oraz transmisje na żywo dla użytkowników w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa wysłała do klubów kolejne 5 mln zł za sezon 2018/19 dzięki dodatkowym wpływom uzyskanym przez ligową spółkę z umów sponsorskich i wygenerowanym oszczędnościom. Zostaną one podzielone według obowiązującego dotychczas algorytmu. W sumie Ekstraklasa przekazała klubom za miniony sezon 164,3 mln zł: 160 mln zł w gotówce oraz 4,3 mln zł w barterze. 7 mln zł otrzymał także siedemnasty akcjonariusz spółki – Polski Związek Piłki Nożnej.