Łączna oglądalność transmisji meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w telewizji w sezonie 2022/23 wyniosła 40,2 mln. To oznacza widownię wyższą o 15% niż w poprzednim sezonie. Dużą popularnością najwyższa polska liga piłkarska cieszyła się także w aplikacjach i internecie, gdzie liczba wyświetleń transmisji wyniosła 6,35 mln.

Łącznie 104,5 tys. kibiców obserwowało z trybun mecze 26. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Najwięcej fanów pojawiło się w niedzielę w Poznaniu, gdzie Lech podejmował Pogoń Szczecin. Na stadionie przy ulicy Bułgarskiej zasiadło 32 119 kibiców. Świetny frekwencyjny wynik zanotowano również w stolicy, gdzie mecz Legia Warszawa – Raków Częstochowa oglądało na żywo 28 300 fanów.

Premiera najnowszej odsłony gry piłkarskiej ze stajni EA Sports oznacza też powrót największych esportowych rozgrywek FIFA w Polsce. Na krajowe salony wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Games. Zawody - podobnie jak w ostatnich latach - odbędą się w dwóch odsłonach.

 

Ekstraklasa SA podpisała nową umowę licencyjną z CANAL+, na mocy której nadawca będzie miał prawa do transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy, w tym minimum 100 w jakości 4K, na terenie Polski w sezonach 2023/24 – 2026/27. Czteroletni kontrakt o wartości blisko 1,3 mld zł zapewni CANAL+ prawo do pokazywania magazynów oraz skrótów w telewizji, serwisie CANAL+ online oraz internecie. Jeden mecz w kolejce oraz poniedziałkowy magazyn skrótów będą dostępne tak jak do tej pory w kanałach otwartych. 

Marka STIHL pozostaje oficjalnym partnerem PKO Bank Polski Ekstraklasy na sezon 2022/23. Ekstraklasa SA i czołowy producent urządzeń do pielęgnacji ogrodów oraz terenów zielonych po raz kolejny przedłużyły współpracę, zapoczątkowaną w 2019 r.

 

Ekstraklasa SA oraz adidas prezentują nową piłkę PKO Bank Polski Ekstraklasy na sezon 2022/23. Wszystkie mecze rozpoczynających się 15 lipca rozgrywek będą rozgrywane piłką adidas Al Rihla – profesjonalnym modelem przygotowanym także na zbliżające się Mistrzostwa Świata FIFA 2022 organizowane w Katarze.

 

Ekstraklasa SA rozpoczęła przetarg na krajowe prawa do transmisji meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach 2023/24 – 2026/27. Po raz pierwszy ligowa spółka zaproponowała kupującym różne opcje terminarzowe. Obok dotychczasowego układu rozgrywania każdego spotkania o innej godzinie pojawiła się opcja z niedzielną multiligą. Oprócz tego Ekstraklasa zaprojektowała szereg rozwiązań dotyczących tzw. digitalu, czyli krótkich materiałów pokazywanych w internecie.

Ekstraklasa, spółka zarządzająca rozgrywkami i pozyskująca przychody dla ligi, wypłaciła klubom PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonie 2021/22 łącznie 240 mln zł. To o blisko 10 mln zł więcej niż w poprzednim sezonie.